Send artiklen til en ven.

04 - Brev afsendt d. 28-02-2003
Åbent brev til , fødevareminister Else Mariann Fischer Boel.

Lumsås d. 28-02-2003

Kære Mariann Fischer Boel.
Redaktøren Amanda Ross, som er Managing Editor på Nutrition & Healing skriver følgende:

""Da jeg besluttede til at give mine forældre et vandrensnings system i julegave, startede jeg med at undersøge markedet via Internet. Jeg søgte efter blødgøringsanlæg og filtre. Jeg læste om de forskellige typer og hvad de kunne fjerne.

Jeg faldt også over virkelig rystende information om fluor i drikkevandet, som at omtrent halvdelen af USA's drikkevand er tilsat fluor, for at vandet skal beskytte imod caries. Men så vidt jeg kan se, i det jeg har læst, er fluor ikke bare usundt at drikke, det modvirker heller ikke caries overhovedet."

Amanda Ross fortsætter:
" Jeg skriver bestemt ikke i dag for at holde foredrag om problemerne omkring fluor, men jeg blot vil sige, at jeg blev bestemt skræmt over det som jeg læste. American Medical Associaton har publiseret tre forskellige artikler der forbinder en forøgelse af hofteskader med fluor i drikkevand. En undersøgelse af Proctor og Gamble viser, at bare halvdelen af den mængde fluor der anvendes til fluoridering af drikkevand, resulterer i anseelig og signifikant (sikker) forøgelse af genetiske skader. Fluor i vand er af mange forskere linket til alvorlige lidelser som knogle og leverkræft.

Det der var mest overraskende var, at de seneste undersøgelser ikke en gang viser at fluoridering af drikkevand overhovedet hjælper på tandsundheden. United States Puplic Healt Service's Dentale optegnelser over 39.000 skolebørn i alderen 5 - 17 år, fra 84 områder i USA, viser at antallet af forfaldne, manglende og plomberede tænder, var det samme i fluoriderede som i ikke fluoriderede områder.

Alle disse videnskabelige informationer er nok til at skræmme mig til at købe et indtil flere vandrensere ikke bare til mine forældre, men også til alle jeg kender - og måske slæbe et vandtest-sæt med mig hvor hen jeg nu bevæger mig. For efter alt, så er jeg ikke interesseret i at udsætte min krop for risiko uden grund Men hvad skal vi så gøre for at beskytte os i mod caries ?

Jeg besluttede mig til at dette var et spørgsmål for Dr. Wright. Jeg kan altid stole på at han taler lige ud af posen, når det gælder kontroversielle helse spørgsmål. Det er mere reglen end undtagelsen, at han det naturlige valg, når det gælder mine helsespørgsmål. Dette var ingen undtagelse og er er hvad jeg erfarede."

I 1948 publicerede Leonard Fosdick, Ph.D for Scool og Dentistry, Nortwestern University, en undersøgelse, der viste at K-vitamin kunne beskytte imod forfald af tænderne. Han fremstillede tyggegummi med og uden K-vitamin, som han gav til en forsøgsgruppe, som skulle tygge det efter hvert måltid. En omhyggelig udvalgt kontrolgruppe fik tyggegummi uden K-vitamin. Dr. Fosdick rapporterede at forsøgsgruppen havde 60 - 90 % færre caries skader end kontrolgruppen.

Selvom tyggegummiet, som Dr Fosdick brugte i sine undersøgelser ikke kan købes, er der dog flere mærker af K-vitamin mundspray på markedet."

Sådan skriver Amanda Ross, og nu kan vi jo glæde os over at vi ikke bor i USA, for i Danmark er ikke tilladt, at tilsætte noget som helst til vandet. Kun i tilfælde af uheld hvor der sker forurening af ledningsanlæg gives der tilladelse til at tilsætte klor. I USA tilsætter man typisk 2 ppm fluor. I vort vand har vi som de fleste andre steder i verden en naturlig forekommende natrium fluorid under 1 ppm.

Nu skal vi ikke dermed tro, at den hellige grav er vel forvaret. Du kan ikke i dag gå ind i en dagligvarebutik, og købe tandpasta uden fluor. Tandpasta kan indeholde mere end tusinde gange den mængden der i USA tilsættes drikkevandet. Fluor optages uhyre let gennem huden, og få minutters tandbørstning øger fluorindholdet i blodet mere end det vand du drikker.

Det næste problem er at børn ikke rigtigt kan kontrollere hvor meget tandpasta de sluger under tandbørstningen, og så går det rigtigt galt. Det største problem er at vi gennem livet akkumulerer ca. 50 % af det fluor vi indtager. Og alt efter hvor meget vi udsætter os for vil vi før eller senere i livet få problemer med vort helbred på grund af fluor.

Helseproblemer i forbindelse med fluor inkluderer:

- Ødelæggelse af immunsystemet.
- Op til 39 % forøgelse af forskellige former for cancer.
- Op til 80 % forøgelse af cancer i endetarmen
- Genetiske forandringer i både sperm og andre celler.
- Dramatisk forøgelse af Hjerterelaterede dødsfald.
- Knogleskørhed.
- Kronisk træthedssyndrom.
- Forstyrrelser i fordøjelsessystemet.
- Forøget børnedødelighed.
- Hud udslæt efter badning.
- Misdannelser.
- Syns problemer inklusive blindhed.
- Ikke at forglemme misfarvede tænder.

Det er også vel fastslået, at fluor er en ekstrem potent forhindring for enzymernes arbejde.

Der er i dag ingen grund til tøven, vi må forlange at det forbydes at tilsætte fluor til noget som helst, Det er sandsynligvis det mest skadelige stof vi kan udsættes os og vores omgivelser for.

Vi må heller ikke glemme at fortælle om aluminium. Nyere forskning viser at Fluor i drikkevandet gør den aluminium vi optager mere biologisk tilgængelig. Mere aluminium kan derfor passere blod-hjerne barrieren og bliver derfor optaget i hjernen. Som det offentliggøres i Brain Research Vol 7 84:88 er konklusionen at aluminium og fluor forårsager patologiske forandringer i hjernens celler der også findes hos patienter med Alzheimers.

Det skal ikke misforstås sådan at Aluminium/fluor er er ÅRSAGEN til Alzheimers. Det ville være en forhastet konklusion. Det er dog et kraftigt indicie og det vil være overordentligt fornuftigt, at begrænse belastningen med fluor, indtil vi ved bedre besked.

I varer, frugt og grønsager der produceres i lande er fluoriderer vandet, og hvor vandet anvendes i produktions processer eller som skyllevand, kan vi næppe undgå fluor, før der findes en international lov der forbyder brugen. MEN KØB IKKE TANDPASTA DER INDEHOLDER FLUOR. Find noget bedre i en helsebutik.

Det afgørende spørgsmål er:

HVILKEN FORSKRUET RET HAR NOGEN SOM HELST MYNDIGHED TIL AT PÅTVINGE VORES DRIKKEVAND, FØDEVARER, TANDPASTA, DENNE POTENTIELLE GIFTIGE SUBSTANS, UDEN AT DER FINDES NOGEN DOKUMENTERET BEGRUNDELSE ?

Fluor er også forbudt i andre lande bland andet Finland, Holland, Chile og Japan.

Fluor er en potent gift der bland andet bliver brugt som middel imod kakerlakker, myrer og rotter.

Den industrielt fremstillede fluor der bruges som tilsætning i drikkevand, er også Natrium fluorid og er et meget giftigt spildprodukt, der opkoncentreres, når man bearbejder jordarter, i aluminiumsindustrien, i cementindustrien og ved udvinding af uran og metaller.

Det er et stort problem for disse industrier at skaffe sig af med dette affaldsstof, men det skal jo ikke gå ud over os og miljøet, ved at man med dyre advokater, og uhæderlige og pengegriske forskere har haft held med at sælge denne gift som et helseprodukt. Den slags er lige så slemt som de krigsforbrydelser verden har været vidne til

Hvordan får vi politikerne til at åbne øjnene for at nødvendigheden af fjerne denne potente gift. Alle med børn og børnebørn må op på barikaderne, så vi kan få det stoppet NU !

Med venlig hilsen
Redaktør: Ole Anker Andersen

DSGnet Helse og Bioreference
co/Designgruppen DSG
Nordre strandvej 2, Lumsas
4500 Nykøbing Sjælland
Danmark
SE 20 11 14 96
Telefon 5932 1074
Telefax 5931 1072
Mailto:oaa@designgroup.dk
Website: www.dsgnet.dk

Siden ejes og redigeres af Ole Anker Andersen som er ansvarlig for sidens indhold.
www.dsgnet.dk v/Ole Anker Andersen, DSG Nordre strandvej 2, Lumsås, 4500 Nykøbing Sjælland.
Telefon 2128 1074, Telefax 5931 1072, mail til Ole Anker Andersen o-aa(at)designgroup.dk (at)=@